معرفی رشته دکتری مدیریت بازرگانی و منابع آن

folder_openپایان نامه کارشناسی ارشد
معرفی رشته دکتری مدیریت بازرگانی و منابع آن

رشته دکتری مدیریت بازرگانی یکی از رشته‌های آموزش عالی است. که هدف آن تربیت و تفهیم نیروی انسانی متخصص در جهت ارتقای سطح اقتصادی و بازرگانی است. دانشجویان این رشته پس از پایان دوره تحصیلی خود مهارت‌های کافی جهت اداره نبض بازار و درک سود و زیان‌ها را فراخواهند گرفت. دکتری مدیریت بازرگانی در واقع یکی از ارکان مهم شرکت‌ها و نهادهای تجاری است، زیرا موفقیت آنها به تدابیر مدیریتی و اقتصادی مدیریت بازرگانی وابسته است. این رشته به مدیران کمک می‌کند. تا ارتباطات موثری بین مشتریان و خریداران برقرار کنند. و نقش اصلی در سود و زیان شرکت‌ها و نهادهای تجاری را ایفا کنند. با توجه به توضیحات فوق، آینده مدیریت بازرگانی به خوبی قابل پیش‌بینی است.

آینده شغلی فارغ التحصیلان دکتری مدیریت بازرگانی

آینده شغلی فارغ التحصیلان دکتری مدیریت بازرگانی بسیار وسیع و گسترده است. این فارغ التحصیلان با تسلط به مباحث مربوط به بازار، استراتژی­های سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آن­ها، فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان، می ­توانند. در واحدهای بازرگانی سازمان­ها به عنوان متخصصان مورد استفاده قرار گیرند. به دلیل عدم وجود رشته ­های جایگزین مناسب در بازار کار، فارغ التحصیلان این رشته نسبت به سایر گرایش­های مدیریت برتری دارند.

بیشتر بخوانید  تحصیل در کشورهای خارجی

علاوه بر این، دانشجویان دکتری مدیریت بازرگانی با شناخت کافی از کسب­ وکار و تجارت موفق، می­توانند. در حوزه کارآفرینی و تشکیل کسب وکار جدید موفقیت‌های بزرگی کسب کنند. آن­ها می­توانند در موسسات بازرگانی در بخش‌های مختلفی مانند تدارکات، اداره امور، کارگزینی، امور مالی و بازاریابی فعالیت کنند. همچنین، فارغ التحصیلان رشته دکتری مدیریت بازرگانی می­توانند. به عنوان مدیران اجرایی در سازمان­های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار گرفته شوند. و یا به عنوان مشاوران مدیریت فعالیت کنند. با کسب تجربیات کافی، انتظار می­رود این فارغ التحصیلان بتوانند مسئولیت ­های بیشتری در سطوح بالای سازمان بر عهده بگیرند.

علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می­توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که در موسسات بزرگ اهمیت زیادی دارند، مشغول به کار شوند.

دروس و منابع آزمون دکتری مدیریت به شرح زیر است:

منابع دروس تخصصی دکتری مدیریت برای هر یک از گرایش‌های آزمون دکتری مدیریت مشخص شده است. این گرایش‌ها شامل دکتری مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی، مدیریت آموزشی، مدیریت استراتژیک، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کارآفرینی و مدیریت گردشگری می‌شود.

کلیه رشته ها و گرایش های دکتری مدیریت

2162- مدیریت بازرگانی و راهبردی
عناوین دروس امتحانی: 1- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی (آمار و کاربرد آن در مدیریت – مبانی سازمان و مدیریت – اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام) و کارشناسی ارشد شامل (بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته – مدیریت استراتژیک پیشرفته)، 2- استعداد تحصیلی، 3- زبان انگلیسی
رشتهگرایشرشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کدرشته شرکت کنند
1) مدیریت بازرگانی1) مدیریت بازاریابیتمامی رشته ها
2) مدیریت سیاست گذاري بازرگانی
3) رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
2) مدیریت راهبردی

مدیریت دولتی

2163- مدیریت دولتی
عناوین دروس امتحانی: 1- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی (آمار و کاربرد آن در مدیریت – مبانی سازمان و مدیریت – اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام) و کارشناسی ارشد شامل (نظریه ها و مبانی مدیریت دولتی – نظریه ها و مبانی خط مشی گذاري دولتی)، 2- استعداد تحصیلی، 3- زبان انگلیسی
رشتهگرایشرشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کدرشته شرکت کنند
1) مدیریت دولتی1) تصمیم گیري و خط مشی گذاري عمومیتمامی رشته ها
2) مدیریت تطبیقی و توسعه
3) رفتار سازمانی
4) مدیریت منابع انسانی
2) مدیریت سازمان های دولتی در ایران
1) سیاست گذاري دولتی (خط مشی گذاري عمومی)
2) رفتاري
3) مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی*
* پذیرش دانشجو در این رشته فقط برای دانشگاه آزاد اسلامی صورت خواهد گرفت.

مدیریت صنعتی

2164- مدیریت صنعتی
عناوین دروس امتحانی: 1- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی (آمار و کاربرد آن در مدیریت – مبانی سازمان و مدیریت – اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام) و کارشناسی ارشد شامل (تحقیق در عملیات پیشرفته – مدیریت تولید و عملیات پیشرفته)، 2- استعداد تحصیلی، 3- زبان انگلیسی
رشتهگرایشرشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کدرشته شرکت کنند
مدیریت صنعتی1) تولید و عملیاتتمامی رشته ها
2) تحقیق در عملیات
3) مدیریت سیستم ها
4) استراتژی صنعتی
5) مدیریت مالی

مدیریت رسانه و اطلاعات

2165 – مدیریت رسانه و اطلاعات
عناوین دروس امتحانی: 1- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل (آمار و کاربرد آن در مدیریت – مبانی سازمان و مدیریت – اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام – مدیریت ارتباط و رفتار سازمانی – مدیریت استراتژیک)، 2- استعداد تحصیلی، 3- زبان انگلیسی
رشتهگرایشرشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کدرشته شرکت کنند
1) مدیریت رسانه ایتمامی رشته ها
2) مدیریت اطلاعات*
فقط فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی ارشد واجد شرایط و شاغل در وزارت اطلاعات می توانند برای پذیرش در رشته «مدیریت اطلاعات» در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی (وابسته به وزارت اطلاعات) ثبت نام کنند. ثبت نام این دانشجویان توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو، می توانید به دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) مراجعه کنید.
2167 – مدیریت فناوري اطلاعات
عناوین دروس امتحانی: 1- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی (آمار و کاربرد آن در مدیریت – مبانی سازمان و مدیریت – اصول و مبانی مدیریت از دید گاه اسلام) و کارشناسی ارشد شامل (سیستم هاي اطلاعات مدیریت پیشرفته – مدیریت دانش)، 2- استعداد تحصیلی، 3- زبان انگلیسی
رشتهگرایشرشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کدرشته شرکت کنند
مدیریت فناوري اطلاعات1) کسب و کار هوشمندتمامی رشته ها
2) مدیریت خدمات و توسعه فناوری

مدیریت فناوري اطلاعات

2169 – کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی
عناوین دروس امتحانی: 1- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (آمار و کاربرد آن در مدیریت – مبانی سازمان و مدیریت – اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام) و کارشناسی ارشد شامل (نظریه هاي کارآفرینی – تئوری های نوآوری – مدیریت استراتژیک پیشرفته)، 2- استعداد تحصیلی، 3- زبان انگلیسی
رشتهگرایشرشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کدرشته شرکت کنند
1) کارآفرینیتمامی رشته ها
2) مدیریت تکنولوژی1) مدیریت نوآوری
2) مدیریت تحقیق و توسعه
3) مدیریت انتقال تکنولوژی و مالکیت معنوی
3) آینده پژوهی
4) سیاست گذاری علم و فناوری

منابع پیشنهادی برای مبانی سازمان و مدیریت

منابع پیشنهادی برای مبانی سازمان و مدیریت شامل مروری جامع بر تئوری سازمان و مدیریت از سید جوادین و جلیلیان، تئوری مدیریت از استاد پرچ، مروری جامع بر تئوری مدیریت از سپندارند، پرکان و حسان، و کتاب دو جلدی تئوری مدیریت از پوران پژوهش می‌باشد.

ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله

پس از ثبت فرم با شما تماس خواهیم گرفت

نام(الزامی)
پیغام شما
حداکثر اندازه فایل‌ها : 200 MB.

Related Posts

فهرست